Relax

Er du ofte stresset?
Her er noen tips som kanskje fr deg til slappe mer av..


Hobby. Vend oppmerksomheten din mot en hobby. Da vil du f fokuset over p noe annet. Det kan vre alt fra et tegnekurs til arbeid i en frivillig organisasjon.

Drikk vann.Er du stressa hres det kanskje mer fristende ut med et stort glass vin enn et glass vann. Men det er svrt viktig at du drikker vann. For er du dehydrert kan du bli svnig - som gjr det vanskelig takle stressende situasjoner.

Sunt kosthold. Er du stressa er det naturlig f mer lyst p mat, og srlig fast food. Men selv om raske karbohydrater vil gi deg et raskt insulinkick, s blir du fort trtt og slapp igjen. Sats heller p et sunt og regelmessig kosthold. Et stabilt blodsukker kan redusere stressnivet ditt.

Massasje. Avslapping er nkkelordet for redusere stress, s det er bare finne fram stearinlys og massasjeoljen. Massasje roer kroppen, avspenner muskler og ker blodsirkulasjonen. Dessuten kan massasje fra din kjre f deg til sovne fortere.

Meditasjon. Mange leger mener at meditasjon er den beste mten takle stress p. Det viser seg at 15 minutter med meditasjon kan gi dypere ro enn en time svn. begynne dagen med en to-minutter lang meditasjonskt kan ogs vre bra. Sitt med rak rygg og repeter ett ord i hodet ditt. Da stopper du tenke. Lr deg meditere her.


Sex. Om du ikke allerede visste det s kan sex gjre deg mindre stressa. Du kan f ut mye sinne, aggresjon og drlig energi, som er forbundet med stress. Er du i et fast forhold er det en ytterligere bonus, og det blir enda lettere takle stress.

Svn. Er du stressa er det viktig ikke fle seg trtt. Svnmangel fr en stor pvirkning p hele dagen din, og problemer kan virke mer alvorlige enn de egentlig er. Har du svnproblemer kan det vre fordi du er stressa. Prv ta deg en lur midt p dagen, tren og spis sunt.

Trening. Det er viktig kombinere en stresset hverdag med trening. Trening ker blant annet blodsirkulasjonen i kroppen og pner lungene slik at du fr mer oksygen. Dessuten vil kroppen produsere mer endorfiner - kroppens egne morfiner. Her fr du noen enkle treningstips.

Terapi. Noen ganger kan det hjelpe prate med en terapeut eller en coach. De kan gi rd p hvordan du kan slappe av og foreller deg hvordan du kan f et mer positivt syn p situasjonen du er i.

(vg.no)

Hva med noen frigjrende yogavelser?



2 kommentarer

Stine marie

05.02.2010 kl.18:09

dette skal jeg teste ut

kanskje ikka alt men noe =)

LiNii

06.02.2010 kl.15:25

Hehe :)

Skriv en ny kommentar

LiNii Peachinii

LiNii Peachinii

25, Vefsn

Hi ya'll :)

leser denne bloggen N
bloglovin

Kategorier

Arkiv

hits