Søtsugen?

Er du en av de som alltid har lyst på noe søtt?

Her er noen tips til deg;

1.  Vann
Prøv å drikk et glass kaldt vann etter du har spist, men har lyst på søtsaker etterpå. Kanskje du bare er dehydrert? 


 

2. Let frem tannbørsten
Prøv å puss tennene. Det sender signaler til hjernen om at du ikke skal spise på noen timer.  
Kanskje du vil beholde din friske pust en stund?




3. Gå en tur
Du trenger ikke gå flere km. Noen få minutter med trening, en liten spasertur kan få tankene om søtsaker til å forsvinne. 




4. Bruk mobilen
Ifølge mateksperter varer søtsuget kun i fem minutter. Så når det verste suget slår til, ring noen og hold deg opptatt disse fem minuttene.




5. Ty til alternativ snacks 
Når søtsuget inntrer kan det være lurt å ha en pære eller en banan liggende som alternativ. Det metter litt ekstra i magen, samtidig som du forhåpentligvis ikke lenger er like sugen på søtsaker.



Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

LiNii Peachinii

LiNii Peachinii

25, Vefsn

Hi ya'll :)

leser denne bloggen NÅ
bloglovin

Kategorier

Arkiv

hits