Slik får du.. God fordøyelse!

Spis YOGHURT! 

(tine.no)

All yoghurt inneholder gode melkesyrebakterier, men om du velger Biola-typen får du også i de LGG-bakterier. De sørger for balanse i bakteriefloraen i tarmen, stimulerer immuncellene, hjelper på fordøyelsen og sørger for et godt opptak av næring i tarmen.

Spis ANANAS!
(chiquita.ch)

Ananas har lenge blitt brukt i folkemedisinen mot fordøyelsesplager og diaré. Denne frukten inneholder store mengder av enzymet bromelain som virker positivt på fordøyelsen. Det bryter ned protein og gjør f.eks at kjøtt lettere blir fordøyd.
Plantestoffer i ananas skal også virke beskyttende mot kreft i magesekken. 


Spis PLOMMER!

(trivsel.net)

Plommer er både saftige og søte, og har et høyt innhold av fiber som forebygger forstoppelse. Fruktsyrene fremmer vekst av gode tarmbakterier. Når tarmene får jobbe ordentlig, passerer avfallsstoffene raskere gjennom. Det kan være med på å hemme utviklingen av sykdommer. Blå og røde plommer er i tillegg gode antioksidantkilder.

(kk)

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

LiNii Peachinii

LiNii Peachinii

25, Vefsn

Hi ya'll :)

leser denne bloggen NÅ
bloglovin

Kategorier

Arkiv

hits