Au pair

Middagsbesøk hos noen grekere og nordmenn

I dag har vi vært å spist pinnekjøtt med tilbehør til husvertens venninne, med samme navn som meg.Kjeempegodt med pinnekjøtt! Jeg satt ved siden av ei kul gammel dame , som var fra england!Kjekt å ...

Hotter than hell dip

Det er tid for fredagskoooos!På fredagene lager jeg mat, og denne fredagen hadde jeg til å lage noe de ikke hadde smakt før her nede..Det ble godt, men Charlotte; DU LAGER DEN BEST! slurp! Jeg lag...

Barnemat lager du selv, på 1-2-3!

Lillegutt som jeg passer på, spiser ikke lengre bare melk. Han ble 6 mnd på fredag, så nå begynner han å bli stor gutt!Har får frukt til frokost, grønnsaker og kylling/oksekjøtt til middag og grøt ...

Oh my..

Dette innlegget begynte jeg å skrive på på fredag.. Jeg er skikkelig treig altså! Uansett, de vil ha "kosemat" på fredager, så da ba de meg om å lage pizza. LITT dårlig bilde, da jeg holdt beibien...

The Mall

LØRDAG means FRIDAG!!Det var lønningsdag (får 2000kr hver 14.ende dag), og jeg var nødt til å bruke de. Jeg tok derfor turen til The Mall, - ALENE, denne dagen. Det ble mye venting på buss og tog, ...

Acropolis

I ei rulletrapp, på vei inn til Acropolis, kom jeg i prat med to kjempe hyggelige damer fra California. Det viste seg at den ene damen, Shannon, var profesjonell fotograf. Så morsomt! Vi skravlet i...

Syntagma Square

I går tok metroen inn til selveste Athen. Da jeg fisket frem kameraet mitt, merket jeg at det var 50mm linsa som satt på. WHAT A SHAME! Neste gang skal jeg ha litt bedre tid før jeg drar, så det ik...

OH happy day!

God morgen!I dag våknet jeg med ekstremt vondt i halsen. Kjennes ut som noen har raspet den opp inni.. eew.. Så jeg sitter og sutter på et drops jeg, da. Mmmellers.. Til nå har jeg spist frokost, ...

De siste dagene + bilder!

Akk.. Heihei! Skulle bare.. blogge. Det er jeg jo så flink til.. Næt.. men jeg har vært flink til å ta bilder i det siste, da :) eller? Dro til Halandri sammen med Alexia på fredag. Fant denne sø...

One day at le beach

ÅÅååÅåå.. jeg har så lyst til å blogge, men når jeg er ferdig å jobbe, er jeg helt utslitt.Var på stranda forrige søndag, og slik så det altså ut ; Litt lenger til venstre ligger restauranten jeg ...

God utsikt fra taket!

Endeli vart de ferdig å ordne oppå taket, så jeg kunne gå opp dit og slurpe litt sol.For en utsikt! :) Gleder meg til solnedgangen, da skal jeg ta meg enda en tur. Blir det ikke fine bilder, får je...

Rise and shine!

Okei, det er vel gjerne noen timer siden jeg stod opp, men jeg har ikke hatt tid til noe data i dag.Jeg fant ut at jeg skulle ta bilder av de søte tøflene mine, og lunsjen min. Verdens beste loff (...

Når ting ikke er helt som de skal..

Jeg er litt sliten i dag. Trett i hodet, vondt i skuldra og litt lei.Jeg lurer på.. for jeg fant en link om en au pair's rettigheter;http://www.udi.no/Sentrale-tema/Studier/Au-pair/og lurer på hvor...

My neighborhood !

Smiil!

Var sikker på at jeg skulle dø!

I natt bråvåknet jeg av en HØY lyd. Jeg tror det var en sang.. en veldig fin sang. Jeg var i halvsøvne når jeg hørte lyden, og jeg hadde sikkert hatt er rar drøm likefør, for jeg var sikkert på at ...

Hellas har fantastiske shoppingsentre og butikker!

På lørdag tok jeg og Alexia turen til The Mall. Et kjempesvært kjøpesenter med 4 etg!I de tre første etg var det bare butikker, i den 4.de vart det hele 8 kinosaler og minst 20 cafeer! Jeg synes de...

Hi from Greece!

Sjohei! Det er mandag og klart for ei ny uke.Hittils har jeg passet lillegutt, og strøket klær. Nå verker skuldra mi, så jeg må ta en liten pause fra strykingen.Lillegutt måtte mates med flaske i d...

En SVETT dag!

Hæi blåggyyyn!I daag har jeg passet lillegutt mens mamman var på jobb. Det gikk så fiint så! Heldigvis er han i fin form igjen. I går skrek han, for han hadde så vondt i magen sin! Stakkars lille.....

Brune striper, bare

Heihå!Jeg som skulle være så flink, gadd ikke blogge i går. Har enda ikke tatt så mange fine bilder at de er verdt å legge ut. Tenkte jeg skulle ta meg en tur ut i dag, når de andre kommer hjem fra...

Da er jeg ankommet Hellas!

Det er fryktelig lite blogging på meg, men nå som jeg sitter med pc'n på en skrivepult i utlandet, ble jeg litt inspirert til å skrive litt. Jeg er altså i Hellas, i en by som hetter Melissia. Her...